Gouden herinneringen in poëziealbum en sieraad

12 februari 2018 — 08 september 2018

Terugdenken aan vroeger, dat doen we toch allemaal? Een vriendin, een familielid, een meester of juf komen allemaal weer voor onze geest bij het zien van de dubbeltentoonstelling Gouden herinneringen in poëziealbum en sieraad in museum Het Voorhuis aan het Koekoekspad 1 in Bleskensgraaf.

In de opkamer zijn de gouden herinneringen te bewonderen in de vorm van sieraden die gemaakt zijn door Jantine van Vliet, sinds 2014 gediplomeerd goudsmid met een eigen atelier. Een erfstuk aanpassen aan de wensen van de nieuwe eigenaar is een onderdeel van het werk van Jantine.

In de middenkamer van het museum liggen veel gouden herinneringen op papier in de vorm van poëziealbums. Er zijn exemplaren van vóór 1900, van de Tweede Wereldoorlog en albums uit de vorige eeuw tot en met de hedendaagse vriendenboekjes. De meeste albums zijn afkomstig uit de Alblasserwaard.

De dubbelexpositie Gouden herinneringen in poëziealbum en sieraad is te bezichtigen van 17 februari tot en met  26 mei 2018.

Verlenging expositie

Wegens het grote aanbod van bijzondere poëziealbums is besloten om de expositie Gouden herinneringen in poëziealbum en sieraad te verlengen tot en met zaterdag 8 september 2018.

Vanaf zaterdag 2 juni is de nieuwe collectie poëziealbums te zien. Goudsmid Jantine van Vliet exposeert vanaf deze datum ook andere gouden herinneringen.