Expositie Hoeden van toen en nu

17 februari 2024 — 01 juni 2024

De nieuwe expositie in museum Het Voorhuis is gewijd aan hoeden en diverse objecten gerelateerd aan hoeden. Een deel van de collectie is afkomstig van Marijo Burgerding.

Wie draagt er nog een hoed? Enkele decennia geleden was het heel gebruikelijk dat de dames met een hoofddeksel de deur uit gingen. Voor elke gelegenheid was er wel een passende hoed in de kast. Marijo Burgerding draagt nog altijd een hoed als ze op stap gaat. De meeste van haar hoeden heeft ze zelf gemaakt. In de opkamer van museum Het Voorhuis wordt een deel van haar collectie geëxposeerd. De materialen zijn creatief gekozen en zeer divers. Zo is er een hoed te zien die gemaakt is van kurk in combinatie met een boerenzakdoek. Naast deze bijzondere exemplaren zijn er ook hoeden uit de eigen collectie te bezichtigen. Denk daarbij aan de bontmutsen, dames- en herenhoeden, maar ook de alledaagse hoofddoek. Hoe leuk is het om zelf hoeden te komen passen in het museum? U bent van harte welkom!

De expositie is van 17 februari tot en met 1 juni 2024 te zien op dinsdag en zaterdag van 14.00 tot 16.30 uur in museum Het Voorhuis aan het Koekoekspad 1. Het museum is gedeeltelijk rolstoeltoegankelijk. Leden betalen 2 euro, niet-leden betalen 4 euro. Groepen kunnen een afspraak maken via reservering@binnenwaard.nl.