Dubbelexpositie ‘Samen met een doel’ en ‘Koningsportretten’

30 november 2013 — 05 april 2014

Naar aanleiding van de presentatie van het boek Samen met een doel is in museum Het Voorhuis een tentoonstelling te zien over het verenigingsleven in de dorpen van de Binnenwaard. Het is slechts een selectie uit de vele verenigingen. De opzet van de tentoonstelling is thematisch. Het betreft uniek materiaal van belangenverenigingen, kerkelijke- en ontspanningsverenigingen. Te zien zijn foto’s, voorwerpen en archiefmateriaal dat deels afkomstig is van diverse verenigingen en deels uit het archief en depot van de Historische Vereniging Binnenwaard.

Koningsportretten

De gemeenteraad van de gemeente Molenwaard heeft een wedstrijd uitgeschreven voor een portret of afbeelding van Koning Willem Alexander. Inwoners van de gemeente kunnen tot en met 30 november a.s. een portret inleveren bij de gemeente. Er zijn tot op dit moment 11 inzendingen binnengekomen. Het zijn prachtige kunstwerken! De Koningsportretten worden in museum Het Voorhuis geëxposeerd.
Expositie Koningsportretten

Een jury bepaalt de winnaar. De jury bestaat uit de burgemeester, een raadslid en een kunstexpert uit de gemeente.

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie van de gemeente Molenwaard op 7 januari a.s. wordt de winnaar bekend gemaakt. Het winnende portret komt in de Burgerzaal van De Spil in Bleskensgraaf te hangen. Dit is de zaal waar de gemeenteraad vaak vergadert.

De beide exposities zijn te zien van 30 november 2013 tot en met 5 april 2014.